Regeneracja rozruszników
Hmm „rozrusznik nie kręci”
Zdarzyło się pewnie nie raz słyszeć o takiej sytuacji, gdy pojawiają się kłopoty z uruchomieniem silnika. Czasem padają podejrzenia na akumulator, jak i przewody łączące akumulator z rozrusznikiem. Nie zawsze jednak jest to trafna diagnoza, jeśli prądu w pojeździe nie brakuje, a silnik i tak nie chce zapalić, bo problem może tkwić w rozruszniku. Czy to po naciśnięciu przycisku start, czy też przekręceniu kluczyka brak jakiejkolwiek reakcji jest typową usterką.
Do grona charakterystycznych objawów uszkodzenia rozrusznika zaliczamy:
- pojedynczy metaliczny dźwięk przy odpalaniu,
- obrót rozrusznika nie może dokonać rozruchu silnika,
- rozrusznik powoli się obraca,
- rozrusznik się nie obraca.
Żywotność rozrusznika maleje w zależności od częstości uruchamiania silnika.
Jak przebiega regeneracja rozrusznika?
Odpowiednie przeprowadzenie regeneracji rozrusznika zaczyna się od całkowitego rozłożenia i gruntownego wyczyszczenia. Następnie diagnozujemy sprawność poszczególnych podzespołów. Tutaj zależnie od stanu stosujemy regenerację lub wymianę wszystkich elementów, które uległy wyeksploatowaniu. Na koniec przeprowadzamy testy, gdzie widać, iż zregenerowany rozrusznik jest nie do odróżnienia pod względem działania od nowego.
Dlatego nie warto przepłacać i kupować nowego, jeśli można dać drugie życie starej części, oszczędzając tym samym nie tylko pieniądze, ale i też pozytywnie działając na otaczające nas środowisko.
Podczas naprawy wymieniamy:
- tulejki,
- szczotki,
- uzwojenie.
Elementy, które poddajemy regeneracji:
- bendiks,
- wirnik,
- włącznik elektromagnetyczny.
Koszty regeneracji rozrusznika są zależne od jego stanu, zakresu wykonanej usługi i liczby wymienionych części.
Co zyskujesz regenerując u nas?
Oryginalność
Do naszej pracy nie używamy tanich chińskich zamienników.
Gwarancje
Na okres 12 miesięcy od czasu wykonania zlecenia.
Pewność
Do naszej pracy — 20 lat doświadczenia w regeneracji podzespołów.